Може ли математиката да е привлекателна и интерактивна? Да, особено когато часовете се провеждат по различен и иновативен начин. Последният час за осмокласниците от математическата паралелка на Първо СОУ „Свети Седмочисленици” беше особено интересен, защото се проведе на открито. Въоръжени с въженца, ролетка и колчета, учениците решаваха практически задачи, свързани със зависимостите на страните в триъгълника. По зададени страни, те конструираха триъгълник, ако последният е възможен.
В някои случаи, когато учениците трудно могат да си представят от чертеж доказателството на задачата и завъртанията на геометричните обекти, практическото им конструиране може да е особено полезно.
Провеждането на практическия урок е поредната дейност по проекта „Активна, атрактивна и интерактивна европейска е-математика” по Програма Еразъм+, в който търговищкото училище е координатор.
Тази публикация отразява само личните виждания на нейния автор и от Комисията не може да бъде търсена отговорност за използването на съдържащата се в нея информация.
|